کد خبر: ۱۳
15 ارديبهشت 1403
16:35

کمیاب‌ترین پرنده جهان کدام است؟

کمیاب‌ترین پرنده جهان کدام است؟
بنابراین پرندگانی که رسما به عنوان حیوانات منقرض شده در طبیعت معرفی شده‌اند شامل موارد زیر هستند: شاه ماهی گوام، کوراسو آلاگواس، کلاغ هاوایی، کبوتر سوکورو و ماکائو اسپیکس.

راز بقا: به سختی می‌توان پرنده‌ای را به عنوان نادرترین پرنده در جهان مشخص کرد، زیرا تعداد زیادی گونه در این راستا وجود دارد.

به گزارش راز بقا، این فهرست قطعاً باید شامل گونه‌هایی باشد که رسماً به‌عنوان منقرض شده در طبیعت ذکر شده‌اند و فقط در اسارت و یا در حیات وحش زنده هستند؛ بنابراین پرندگانی که رسما به عنوان حیوانات منقرض شده در طبیعت معرفی شده‌اند شامل موارد زیر هستند: شاه ماهی گوام، کوراسو آلاگواس، کلاغ هاوایی، کبوتر سوکورو و ماکائو اسپیکس.

پرندگانی با تعداد بسیار کم در طبیعت

سپس آن‌هایی هستند که تعداد بسیار کمی از آن‌ها در طبیعت باقی مانده است. این پرندگان اگرچه رسما منقرض نشده، اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها در طبیعت وجود دارد و گا‌ها نیز زیستگاه‌های آن‌ها دور از چشم بشر قرار دارد: «تاناگر گلو گیلاسی» (که تصور می‌شد منقرض شده تا زمانی که جمعیت کوچکی از آن‌ها در جنگل‌های بارانی اقیانوس اطلس برزیل در سال ۱۹۸۸ کشف شد) و «شهریارک فاتو هیوا» که بومی یک جزیره کوچک در پلی‌نزی فرانسه است.

پرندگان گمشده

کاندیدا‌های دیگر عبارتند از به اصطلاح «پرندگان گمشده» مانند بلدرچین هیمالیا که از سال ۱۸۷۶ دیده نشده است. این پرنده با جثه متوسط، اگرچه نزدیک به ۱۵۰ سال است که دیده نشده، هنوز هم امید هست که برخی از آن‌ها در دامنه‌های پایین یا میانی هیمالیا زنده بمانند. پرندگان گمشده نه به عنوان منقرض شده در طبیعت معرفی شده و نه اینکه در دسته دوم یعنی تعداد بسیار کم طبقه‌بندی می‌شود. جانورشناسان در این راستا باور دارند که پرندگانی که به عنوان گمشده در طبیعت معرفی می‌شوند می‌توانند دوباره به چرخه حیات باز گردند و پیدا شوند و به همین دلیل است که بدون داشتن شواهد کافی نمی‌توانند در دسته منقرض شده قرار بگیرند.

پیشنهاد می‌کنیم با قوی‌ترین پرنده جهان هم آشنا شوید.

برچسب ها :
پرندگان
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان