کد خبر: ۱۰
29 فروردين 1403
12:57

نتایج باورنکردنی؛ این پرنده کوچک قوی‌ترین پرنده جهان است!

نتایج باورنکردنی؛ این پرنده کوچک قوی‌ترین پرنده جهان است!
اگر فکر می‌کنید که لقب قوی‌ترین پرنده نصیب یکی از اعضای قدرتمند خانواده عقاب یا شترمرغ، بزرگترین پرنده زنده جهان می‌شود، باید در تفکر خود تجدیدنظر بکنید.

راز بقا: بسیاری فکر می‌کنند که احتمالا لقبِ قوی‌ترین پرنده باید نصیب یک پرنده غول‌آسا با جثه‌ای تنومند شود، اما واقعیت این است که آن‌ها مسئله استقامت در میان پرندگان را نادیده می‌گیرند. 

به گزارش راز بقا، اگر فکر می‌کنید که لقب قوی‌ترین پرنده نصیب یکی از اعضای قدرتمند خانواده عقاب یا شترمرغ، بزرگترین پرنده زنده جهان می‌شود، باید در تفکر خود تجدیدنظر بکنید. 

نتایج باورنکردنی؛ این پرنده کوچک قوی‌ترین پرنده جهان است!

قوی‌ترین پرنده چه پرنده‌ای است؟

شاید باور نکنید، اما اگر وزن را در نظر نگیریم، تاج قوی‌ترین پرنده به «چکچکی سیاه» (Black Wheatear) می‌رسد. این پرنده کوچکِ حشره‌خوار که ساکن صخره‌ها و دامنه‌های صخره‌ای ایبریا و غرب آفریقای شمالی است، در المپیک وزنه‌برداری پرندگان این گونه مدال طلا می‌گیرد!

نر‌ها بیرون سوراخ لانه هستند و گاهی لانه خود را با سنگ‌هایی تزئین می‌کنند که وزن برخی از آن‌ها طبق تحقیقات به دو سوم وزن بدن‌شان می‌رسد. این رفتار احتمالاً نوعی نمایش جنسی برای جلب نظر پرنده‌های ماده است.

این پرنده می‌تواند تا ۲ کیلوگرم سنگ در خارج از لانه جمع‌آوری کند، که وزن زیادی را برای این موجود کوچک به شمار می‌رود. 

+ پیشنهاد: با «شوبیل» پرندهِ کروکودیل‌خوار آفریقایی آشنا شوید

قوی‌ترین پرندگان شکاری چه پرندگانی هستند؟

قوی‌ترین پرنده شکاری متعلق به چندین عقاب بزرگ است، از جمله عقاب‌های هارپی و کاکل‌دار آمریکای مرکزی و جنوبی، عقاب رزمی آفریقا، عقاب فیلیپین و عقاب گینه نو. عقاب هارپی و فیلیپینی هر دو از نوک منقار تا نوک دم به یک متر یا بیشتر می‌رسند و طول بال‌ها دو برابر می‌شود.

پا‌های این دو عقاب ترسناک ۳ تا ۴ سانتی متر ضخامت دارد و به چنگال‌های خمیده و خنجرمانندی مجهز شده‌اند. چنگال‌های عقب آن‌ها تا ۷ سانتی متر طول دارد که با چنگال‌های یک خرس قهوه‌ای بزرگ قابل مقایسه است.

نتایج باورنکردنی؛ این پرنده کوچک قوی‌ترین پرنده جهان است!

+ پیشنهاد: با کمیاب‌ترین پرنده جهان آشنا شوید

در سرتاسر جهان، این گروه از شکارچیان قدرتمند طعمه‌هایی را به وزن خود می‌گیرند، از جمله میمون‌ها، تنبل‌ها، جوجه تیغی‌ها، کانگورو‌های کوچک جنگلی و بز‌های کوهی کوچک. از آنجایی که یک عقاب هارپی ماده ۹ کیلوگرم وزن دارد (نر‌ها نصف این وزن هستند)، می‌تواند یک میمون را بقاپد و از درخت بیرون بکشد.

+ تماشا کنید: قدرت‌نمایی عقاب در آسمان

برچسب ها :
عقاب پرنده
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان