کد خبر: ۱۵۱۴
05 مرداد 1403
14:21

مرغ یوکوهاما؛ زیباترین مرغ جهان که شبیه طاووس است و داستان زندگی عجیبی دارد!

مرغ یوکوهاما؛ زیباترین مرغ جهان که شبیه طاووس است و داستان زندگی عجیبی دارد!
یوکوهاما یک نژاد مرغ فانتزی آلمانی با رنگ‌های غیرعادی و پر‌های دم بسیار بلند است. این نژاد توسط «هوگو دو رویی» در دهه ۱۸۸۰ ایجاد شد و از پرندگان زینتی که در نیمه دوم قرن نوزدهم از ژاپن به اروپا آورده شدند، نشأت می‌گیرد.

راز بقا: یوکوهاما یک نژاد مرغ فانتزی آلمانی با رنگ‌های غیرعادی و پر‌های دم بسیار بلند است. این نژاد توسط «هوگو دو رویی» در دهه ۱۸۸۰ ایجاد شد و از پرندگان زینتی که در نیمه دوم قرن نوزدهم از ژاپن به اروپا آورده شدند، نشأت می‌گیرد. 

به گزارش راز بقا، برخی از آن‌ها از بندر یوکوهاما ژاپن حمل می‌شدند و به همین نام شناخته می‌شدند. در آلمان، نام یوکوهاما فقط برای پرندگان سفید یا پشت قرمز استفاده می‌شود؛ در بریتانیا، برای پرندگانی که جا‌های دیگر به نام «ققنوس» شناخته می‌شوند، از نام «مرغ یوکوهاما» استفاده می‌شود. 

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

تاریخچه مرغ یوکوهاما

در ژاپن از سال ۱۶۳۹ تا ۱۸۵۴ تقریباً تمام دوره ادو عملاً به روی تجارت خارجی بسته بود. طبق کنوانسیون کاناگاوا در سال ۱۸۵۴، قرار بود پنج بندر برای تجارت با بقیه جهان ساخته شود. یکی از این بنادر یوکوهاما بود که در سال ۱۸۵۹ افتتاح شد. اولین صادرات مستند شده در سال ۱۸۶۴ بود. در آن سال، برخی از پرندگان به Jardin Zoologique d'Acclimatation در پاریس رسیدند، جایی که آن‌ها را به دلیل بندر مبدأ «یوکوهاما نامیدند». در عرض چند سال تعدادی از این پرنده‌ها به آلمان برده شدند، جایی که هوگو دو روی، اولین رئیس انجمن ملی طیور آلمان، شروع به پرورش آن‌ها کرد. معلوم نیست که آیا او رنگ آمیزی پشت قرمز را از طریق زاد و ولد ایجاد کرده یا اینکه پرندگانی با همان رنگ از ژاپن آورده شده اند. این رنگ دیگر در آنجا یافت نمی‌شود.

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

برخی از پرندگان به بریتانیا صادر شدند، جایی که یک باشگاه پرورش دهندگان در حدود سال ۱۹۰۴ تشکیل شد. در آنجا نام یوکوهاما هم برای پرندگان یوکوهامای «دو روی» و هم برای نژاد دیگری که او پرورش داده بود، یعنی «ققنوس»، که دارای یک تک تاج و طیف رنگی متفاوت بود استفاده می‌شد. بنابراین، مانند مرغ فونیکس، یوکوهاما یک محصول آلمانی است که از مرغ‌های ژاپنی دم دراز و وارداتی در اواخر دهه ۱۸۰۰ ایجاد شده است.

مرغ یوکوهاما؛ ققنوس زیبای آلمانی که شبیه طاووس است و داستان زندگی عجیبی دارد!

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

«مرغ برهنه»؛ مرغ ترسناک و کاملا لختی که توسط اسرائیلی‌ها به وجود آمد!

مرغ سلطان؛ مرغ بسیار کمیاب ترکیه که پایان قرون وسطی را اعلام کرد!

در سال ۱۸۶۹، یک آقای «پروشه» از درسدن آلمان، توانست سه تا از این پرندگان را از پاریس تهیه کند. آقای پروشه دو بار تلاش کرد تا تعداد بیشتری از این مرغ‌های زیبای ژاپنی وارد کند، اما فقط نر‌ها از سفر دریایی جان سالم به در بردند. نویسنده مشهور آلمانی «برونو اینرینن» که نگران استخر ژنتیکی کوچک این نژاد بود، در سال ۱۹۰۲ تعدادی یوکوهاما از ژاپن وارد کرد. باز هم فقط نر‌ها از این سفر طولانی جان سالم به در بردند. از سر ناچاری، پرورش دهندگان به مالایی، فینیکس، مرغ شکار معمولی و بعداً مرغ سوماترا رفتند تا این نژاد را دوباره تقویت کنند.

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

تا سال ۱۹۲۲، گونه‌ای از مینوخیکی‌ها با شانه قرمز در ژاپن نیز وجود داشت. امروزه آن‌ها منقرض شده اند و نژاد یوکوهاما تنها پرنده‌ای است که برای نشان دادن این تنوع رنگی منحصر به فرد باقی مانده است. بسیاری از گونه‌های مرغ شناخته شده به نام یوکوهاما امروزه وجود دارد. به عنوان مثال، ایالات متحده به پرندگان بریتانیایی به جای جوجه یوکوهاما به عنوان فینیکس اشاره می‌کند.

یوکوهامای کوچکتر در آلمان به روش معمول از طریق تلاقی پرندگان با اندازه استاندارد با بانتام سایر نژاد‌ها پرورش داده شد. 

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

ویژگی‌های مرغ یوکوهاما 

به گزارش راز بقاِ یوکوهاما یک مرغ کوچک با دم غیرمعمول بلند و پر‌های زینی طولانی است. دارای تاج نخودی یا گردویی رنگ است. همچنین منقار، پا‌ها و مچ پای این پرنده زرد است.

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

در آلمان دو رنگ سفید و پشت قرمز به رسمیت شناخته شده است. در بریتانیا، جایی که نام یوکوهاما برای پرندگانی که در آلمان به نام ققنوس شناخته می‌شوند، استفاده می‌شود، علاوه بر رنگ‌های قرمز و سفید، چندین رنگ دیگر نیز وجود دارد. این‌ها شامل زرد مایل به قهوه‌ای دم سیاه، آبی - قرمز، قلابدار،   سیاه - قرمز، بال اردکی طلایی و بال اردکی نقره‌ای است. در ایالات متحده، انواع قرمز (شانه قرمز) و سفید در سال ۱۹۸۱ به استاندارد این نژاد اضافه شد.

از نظر نوع، این نژاد زینتی شبیه «مرغ سوماترا» است، اما با پر‌های پشت و دم، داسی و بسیار بلندتر. دم‌هایی به طول سه و چهار فوت در مرغ‌های یوکوهاما تولید شده است. در ژاپن، گفته می‌شود که اجداد یوکوهاما دم‌هایی به طول ۲۷ فوت داشته‌اند. آن‌ها تاجی به شکل گردو، غبغب کوچک یا از بین رفته، چشمان نارنجی مایل به قرمز و پا‌های زرد دارند. نر‌ها ۴.۵ پوند و ماده‌ها ۳.۵ پوند وزن دارند.

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

هر دو مرغ یوکوهامای سفید و قرمز تاجدار دارای خلوص و درخشندگی پر‌های سفید هستند. این نتیجه ژن‌های سفید غالب است. الگوی رنگ در واریته شانه قرمز نتیجه تسلط ناقص ژن‌های سفید به قرمز است.

جوجه یوکوهاما یک نژاد هوشیار با ظاهری شبیه پرندگان شکاری است. آن‌ها تخم‌گذار‌هایی بی تفاوت هستند و پس از گذاشتن تنها ۱۲ تا ۱۴ تخم کوچک خامه‌ای رنگ روی تخم‌ها می‌خوابند. به طور کلی مرغ یوکوهاما تنها ۶۰-۸۰ تخم در سال می‌گذارد. جوجه‌ها مقاوم هستند، اما در زمان رشد دم به پروتئین اضافی نیاز دارند.

مرغ یوکوهاما؛ مرغ زینتی عجیبی که دمش شبیه طاووس است

کاربرد مرغ یوکوهاما

یوکوهاما عمدتاً برای نمایش نگهداری می‌شود. مرغ‌های با جثه کامل حدود ۸۰ تخم در سال می‌گذارند. آن‌ها رنگی هستند و وزن آن‌ها حدود ۴۰ گرم است. جوجه‌های بانتام حدود ۹۰ تخم می‌گذارند که به طور متوسط ۳۰ گرم وزن دارند.

برچسب ها :
مرغ
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
0
0
آقا این خراسان ماخودمون توروستامون پره
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
0
0
مرغ شکار معمولی؟؟؟!!!

ترجمه هاتون ضعیفه!
سید روح ا... صمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
0
0
سلام یه فسیل دارم که سر یه مهره داره. تکه ای از پوست و چند تار مو هم دیده میشه. میشه راهنماییم کنین چیکارش کنم.
سید روح ا... صمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
0
0
پیام داده بودم در مورد فسیل یه مهره دار راهنماییم کنید... اگه تماس بگیرید میتونم بیشتر توضیح بدم
دوست عزیز در این سایت اطلاعاتی درباره خرید و فروش فسیل وجود ندارد.
جمیل
|
Germany
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
0
0
عاشق این پرنده ها هستم امید روزی که پرورش دهنده عمده شوم ارزومه
علم و کیهان