کد خبر: ۹۹۷
21 ارديبهشت 1403
20:24

انگیزه عجیب انسان اولیه برای تجاوز به زنان؛ از قحطی زن تا آرزوی تجاوز!

انگیزه عجیب انسان اولیه برای تجاوز به زنان؛ از قحطی زن تا آرزوی تجاوز!
مورد جالب توجه این است که زنان نیز بر اساس ضرورت‌های زیستی و برای جلوگیری از تجاوز، به وسایل تکامل یافته‌تری در بدن خود مجهز گشتند.

راز بقا: گزارش علمی تهیه شده در کتاب تاریخ طبیعی تجاوز به ۵ دلیل بدوی برای تجاوز مردان به زنان در دوران باستان اشاره می‌کند:

۱ – قحطی تعداد زنان

اتفاقاتی نظیر حوادث طبیعی، کوچ گله‌های شکار، خشکسالی، جنگ‌ها و بیماری‌های مسری، باعث کاهش تعداد زنان در گروه اجتماعی می‌گشت و به اندازه‌ی کافی شریک جنسی برای مردان وجود نداشت. در این گونه شرائط، مردان برای دستیابی به جفت و تکرار نسل، از حربه تجاوز نیز استفاده می‌کردند.

۲ – مردان صدمه دیده و ضعیف

مردانی که به دلائل مختلف نظیر نداشتن منبع غذایی مشخص، ضعیف و صدمه دیده و مسن بودن، از شانس کمتری برای تداوم نسل برخوردار می‌شدند. یکی از راه‌های ناگزیر برای تکرار نسل و صیانت ذات شان، انتقال ژن خود، بدون میل داوطلبانه زنان بوده است.

انسان اولیه

۳ – افزایش شانس پدر شدن

زنان نوع بشر و پستانداران مشابه در گذشته‌های دور و قبل از برقراری آیین‌های زناشویی، مثل مردان، برای باردار شدن از قابلیت رابطه‌ی جنسی متعدد هم استفاده می‌کردند. از همان دوران بسیار قدیم مردان دور و بر برای آنکه از «پدر» بودن خود مطمئن گردند در طی روز‌هایی که زنان در موقعیت تخمک‌گذاری بودند به زور با آن‌ها رابطه جنسی برقرار می‌کردند تا شانس تولد فرزند خودشان را بیشتر سازند.

۴ – آرزوی تجاوز

۳۰ درصد مردان دنیای معاصر نیز به احتمال ارتکاب به تجاوز در صورتی که جرم محسوب نگردد و برایشان دردسری فراهم نکند فکر کرده‌اند. این آمار توسط برخی موسسات حامی حقوق زنان گردآوری شده است. گزارش‌های زیادی نیز وجود دارد که بازگوکننده‌ی این حقیقت است که مردان در حال خودارضایی و یا ابراز تخیل جنسی به «تجاوز کردن» هم می‌اندیشند.

محققان البته با دقت تمام به این نکته توجه می‌کنند که بین «جبرِ طبیعی» انسان اولیه با شرائط دنیای معاصر فرق بگذارند. دنیا عوض شده است و رفتار بدوی که ده‌ها هزار سال پیش به ناگزیر اعمال می‌شد نمی‌تواند توجیهی برای تجاوز در دنیای کنونی باشد.

مورد جالب توجه این است که زنان نیز بر اساس ضرورت‌های زیستی و برای جلوگیری از تجاوز، به وسایل تکامل یافته‌تری در بدن خود مجهز گشتند.

انسان اولیه

خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
|
Romania
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶
0
0
میخواستم بگم با مطالب ارائه شده در این صفحه از سایت شما ' درمورد تجاوزگری تاریخی مردان به زنان بنابدلایل مضحک عنوان شده و مبتنی بر چنیین تئوریهای مزخرفی کاملا مخالفم ... اتفاقا از همون ابتدای تاریخ زنان خودشون عامل محرک مردان بودند و به شدت جنس مخالف رو برای ایجاد رابطه جنسی و تولید مثل تحریک میکرده اند که این نوع صفت زنانه هنوز هم در تاریخ کنونی بشر در اشکال به روزرسانی شده تر قابل مشاهده است (صرفا نیازبه تولید مثل) کم رنگ تر و نیازبه ارضای جنسی پررنگ تر شده .... نمیدونم چرا تئوریهای مضحک اینچنینی نگاه جانب دارانه و شرطی شده ای دارند و سعی میکنند به هر نحوی که شده درمورد رابطه مردان و زنان مورد تجاوزقرارگرفتن و سرکوب زنان رو برجسته کنند ' چنین مطالبی به هیچ وجه صحت ندارند و فاقد هرگونه اصالت و فاقد کمترین میزان از حقیقت هستند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
0
0
همش چرت و پرت بود ‌..واقعا شماها حیوان هستید اما انسان خداوند افریده و بهش ارزش واعتبار داده ...این همه حرف چرت نوشتین که اجداد شما میمون بوده وبدش خرس وبدش گربه بدش خودتان شدیدید این علم غرب هست مسلمان باید پیروی قران باشد
انسانیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
0
0
بافرمایش دوست مان موافقم ازاین هیجان های مضحک دست بردارید اززمان خلقت بشر هرکسی یک خلقوخویی داشته هرانکس که بانفس خویش مقابله کردوبه کمال رسید وان که دنبا لذت‌ها رفت مخصوصا شهوت ب زوال بیایید انسان باشیم وب هم نوع مان احترام بگذاریم
علم و کیهان